2009/07/24

鳥の巣 / Bird's nest


仕事場の目の前の木に大きめの鳥が巣をつくっています。(写真の真ん中あたりなんですが・・・見えないですよね〜)一度つゆ入りする前につくり始めて、大雨がつづいてからいなくなったので「あきらめたのな〜」と思っていたのですが、戻ってきました!

その木のはっぱも前よりずっとしげってきたし、今度は雨がふってもだいじょうぶ?!早く卵産んでくれないかな〜、ひなが無事かえるといいな〜、かわいい声がきこえるかな〜、でも数日つづくとうるさいのから〜、などなど思ったりします。

しかし私はロックを聞いて仕事をしていることが多いので、ロックなひなに育ってしまったらどうしよう、とか思ってみたり。何の家畜だったか、モーツァルトをきかせて育てるとおちつくって言うじゃないですか。ロックを聞いて育つ鳥ってどうなっちゃうんでしょう?もしかして責任重大?(笑)

A couple of pigeon sized birds are making a nest on a tree in front of my work space. (The nest's in the centre of the photo though, can you find it?) They were making it before the rainy season started, but after a few pouring rain, they disappeared. Now maybe because the weather got a bit stable, they came back! The tree leaves have grown much more, so I guess the tree will protect the nest alright this time. I Hope the birds will settle there and lay eggs. I can't wait to see the chicks!

I listen to rock most of the time. I wonder if the type of music would affect the chick's growth. I've heard some cattle is raised with Mozart to calm them down. What could happen to my chicks after hearing rock for a few weeks??? Would I be responsible to that?