2010/04/11

たのしかった〜

昨日は、3月までつとめていた英会話教室の人たちが送別会を開いてくださいました。

絵本のお仕事とはちがって、人と人とのおつきあいがとっても大切なお仕事だったのですが、ここでも本当にたくさんのステキな出会いがあって、やっぱりやってみてムダになることは1つもないな〜と思いました。

もちろん絵本のお仕事が第一なんだけど、私は副業をするのが大好きです。ずーっと家で1人でお仕事してると、なーんか息がつまっちゃうんですよね。社会にでるのって、大切だな〜って思います。

みなさん、本当にありがとうございました〜。またお会いしましょう。

I worked as an English teacher a few times a week till the end of March. My colleagues and the students threw a lovely farewell party for me last night. It was nice to see everyone!

The job was totally different from what I'd been used to. I needed much more communication skills and leadership too. It was actually my first "proper job", so it was very challenging but beneficial.

Of course making children's books is my all time job, but I love doing a part time job too. I get to miss people after working at home on my own for a couple of days. I'm going to focus on illustration for now, but I love to have another job again!

Thanks, everyone for coming to the party, and Karaoke! I hope to see you again!