2010/04/06

Cherry blossoms!

友達とチャリをキーコキーコとこいで、山へ登って桜を見てきました。

桜のことをキレイ!と思ったことってあまりなかったのですが、昨日は見とれてしまいました。チャリで山を登るのは大変だったけど、帰りはスピードだして久しぶりに「ひゃっほ〜!」って言いながら坂をおりました(笑)言いたくなりませんか?

行きはあんなにかかったのに、滑り降りたら数分で下山。ちょっとさみし〜

でも楽しかったです。季節の行事はいいですね。

I went to see cherry blossoms with my friend yesterday.

We biked up to a mountain to get to a ravine which was supposed to be famous for its cherry trees.Unfortunately the blossoms there were already towards the end, so we moved to another ravine, which was much nice than the first one.

The blossoms were at their best yesterday. I usually prefer plum blossoms though I thought the cherry blossoms were beautiful too. It was fab to slide down the hill on the way back home. It took us ages to ride up and took only minutes to ride down! so sad!

It's nice to enjoy each season.