2009/12/19

昨日「カールじいさんと空とぶ家」を観てきました〜。
まだ見てない人もたくさんいらっしゃるでしょうから、内容は書きませーん。のでご安心を。

これって3Dもあるんですね。私は吹き替え嫌いで、絶対字幕で観たいと思ったのですが、割引料金で入れる映画館は吹き替えしかなかった・・・。友達といっしょだったので、かなり妥協して入館。

私は大学でアニメーションもやっていたので、ピクサーにはかなり興味津々。よく大学時代の友達とピクサー映画が上映されるたびにいそいそと観に行ってました。アニメーション談話にも花が咲いた時代!ちょっぴり恋しい。

来月は「かいぶつたちのいるところ」スタートですね。これは絶対字幕で観る!

I went to watch "UP" yesterday with my friend. (Don't worry I won't leak anything about the story!)

I used to make animations in uni, so I've checked out every pixer films since. My favourite is definitely "Toy Stories"! I thought the story line was perfect. I used to watch it during lunch almost every day when I was in uni. Mmm...I love to write that kind of story someday.