2009/12/26

メリークリスマス!

みなさん、楽しいクリスマスを過ごされましたか〜?

私はというと、今年はガチョウのローストもロースとポテトもヨークシャープディングもクリスマスプディングもクランベリーソースもシャンペンもなかったですが、家族とたぶん6年ぶりくらいにクリスマスを過ごせて幸せでした。

すっかりイギリス式のクリスマスが普通になってしまっているとはいえ、やっぱり日本の宝、ケーキは食べました。こんなふわふわなスポンジってあまりないと思う。おいしかった〜。でもきっと日本での生活が長くなるにつれ、クリスマスに対しての考え方も徐々に変わっていくはず。柔軟性バンザイ。

でもまだ今年はイギリスの余韻が強いので、今日も1人でクリスマスモードでした。26日もBoxing dayといって、りっぱなクリスマスの1日なんですよね〜。

Did you have a lovely christmas? I hope so!

I didn't get to have either roast or champaign this year, but it was nice to be with my family. We don't celebrate Christmas traditionally, and it's just a commercial event though, I still love the idea of spending it with family. I had yummy Christmas cake and some special food.

New year's celebration's coming in less than a week now. This is one of the biggest events here. Though I was here last year on new years day, I'm still excited! It'll be nice to see relatives too!