2009/12/20

ネンガジョー/new year cards

「よし!今日、半日で年賀状を終わらせるぞ!」

と、重い腰をあげてとりかかりました。テレビをつけながらやっていたのですが、小栗くんの年賀状CMが流れるたびに(小栗くんが「年賀状って大変だよな」というと、友達が「だからもらうとうれしいんじゃん」的なことを言うCM)小栗くんの気持ち分かるなー。でも私も手書きのコメントついたやつもらうと大切にしちゃうな〜。なので、がんばって書くぞー!などと思いながら、やっていました。

以外にはじめると楽しくて、なかなかいい息抜きになった気がします。

ロンドン時代は、年賀状をもらっても返事が書けなかったので、こうして元旦に間に合うように年賀状を書くって新鮮でした。なんか自分の中に日本人を感じる!(笑)

I've sent off christmas cards last week to the people in the UK. (I don't think they can get there on time though!) Now, I have to make new year cards for people in Japan. I guess because I'm too used to the convenience technology offers, I find it a little too much to write comments on new years card.

But I myself love getting cards with hand writing, so I spent a half day printing out and adding greetings on the cards. It was actually nice to think what to write to people I haven't met for ages. It means I thought of them, I cared for them. This is a nice thing, isn't it?