2010/03/12

つ*く*し

10年ぶりにつくしを食べました!カンドー。おいしかったです〜。

久しぶりに散歩に行ったら、たくさん食べごろのつくしがあったのです。必死にとったらこんなになった!でも、とるのは楽しいんだけどハカマをとるのが面倒なんですよね〜。でも食べたいしな〜。1年に一回だし、がんばるか!と気合いを入れて取りました。去年は一足おそくて、つくしの存在に気づいた時には、もうつくしの頭は開きすぎてたんですよね。だから今年は食べられてうれしい。

つくしはウマい!

仕事場の目の前を、今日はたくさんの獣たちが通っていきました。ヒヨドリ、スズメ、モズ、いたち、のらねこ。すっごくカジュアルに、警戒心ゼロで私の目の前を通っていかれます。

私、完全にムシされてます。もうちょっと怖がってくれてもいいんじゃ…(笑)

I've picked lots of horsetails today.
Horsetails are perfect for stir frying, and they are taken as seasonal food in Japan. Though I guess less and less people actually eat them now. The head bits are bitter, but they are very nice when cooked with egg.

It's getting milder in Japan. I guess the cherry blossom season is coming up shortly. The sun's getting brighter and the day's getting longer. It's nice to see the change of the season visually, and it's lovely to eat something that we can get only in this season.

BTW I see so many different kinds of wildlife when I'm working. There's a big window right in front of my desk, so it's fun to see them walking across my garden.

Today I saw... bulbuls, sparrows, a butcher bird, a weasel and a stray cat. They were paying absolutely no attention to me! Shouldn't they be afraid of human? :-)