2010/03/20

Bob Dylan at Zepp Nagpya

昨日はボブ・ディランのライブに行ってきました〜。

観客はかなり年齢層高め。「もう60代だけど、ディランを追いかけ続けてついに世の中の流れに乗れなかった」っていう感じのおっちゃんたちもチラホラ(笑)

ディランは、自分の曲を譜面通りに歌わないとか、昔の曲も全てアレンジしすぎてるので歌詞を聞かないと何の曲か分からない、ということは友人からきいて 知っていたのですが、ほんっとーに、ちがう曲やんか!とツッコミたくなるくらい原型なし。とはいえ、68で2時間MCゼロで歌い続けるってすごいと思います。

でも落ち着いた観客層だったおかげで、今回は押されなかったし、肘鉄もなく平和な2時間でした。大学生くらいの男の子2人は、ずーっと小刻みにジャンプしてて、さずがって思いました。

ライブハウスは気合いと体力勝負ですね〜!

I went to Bob Dylan's gig at Zepp Nagoya last night!

I managed to get the ticket in Jan, but quite a few people were hanging round the venue asking for unwanted tickets. I guess every one was feeling this could be one of his last tours in Japan!

My friend told me that Dylan never follows his original music, and so it's difficult to recognise what he's singing, I thought "No way! I'm sure he'll sing alright" though, it was true! His performance was far from the original pieces! I was a bit shocked. But well... he's 68 and has probably played the popular pieces thousands of times. I understand he wants changes.

Still, I wanted to hear what I was listening to!

But still... It was special to see Dylan that close, and he called us "friends"! :-)