2010/03/15

お祭り

同僚KとSとで犬山へ。

「おもしろいお祭りがあるから一緒に行こう」とアメリカ人Kが言うのでいそいそと出かけてみると、かなりなインパクトのお祭りがやっていました。

知る人ぞ知る、だと思います。歴史は相当古いみたいですね。思ったよりずっと神聖なお祭りでした。

お祭りって久しぶりで、私はそっちよりも屋台で食べることの方が楽しくてウキウキしました。作りたて揚げたてのヒレカツサンドが売っていて、すごいボリュームなのに、そして屋台なのに400円でびっくりしました。かなり激安です。あんまりおいしくて写真を撮るのも忘れてしまいました。

久しぶりの日帰り旅行(?)で楽しかったです。

I went to Inuyama city today for a festival with two of my colleagues.

The festival is apparently written in every guide book sold abroad! It's to celebrate fertility and the miniature shrine has quite an impact. I won't write anything more about it here, but it was pretty fascinating!

Actually I was more interested in stalls of food and games. It's a shame I didn't photograph the stalls. I was having too much fun! Bigger the festival is, the more and more stalls get set up. They sell sweets, noodles, pancakes, sausages and more. It's just nice to buy bits of food and share them outside.

The festival season's coming soon, so I'll try to go to as many festivals as possible this year!