2010/01/25

野鳥観察

最近またヒヨドリが遊びにきます。

仕事机の目の前に南天の実があるのですが、それをついばみにきてるんです。おどおどしていて、実をひとつついばむのにすごく時間かかります。右見て左見て後ろ見てオーライ、と確認してからじゃないと食べません。大変そう。

私は私でヒヨがくると、おどろかせてはいけないと思って、じーーーっとしていないといけないので、ちょっと困ります。別に気を遣う必要はないんだろうけど、なんとなく。ついばむ姿も見たいし〜。

あと、モズ?かな。あれがきます。
モコモコっとしたの胸の羽がかわいいです。

あと、スズメはいっつも集団でくるので、ガヤガヤうるさいです。かわいいけど。

トビは最近少ししか見ません。あれ、かっこいいんだよね〜。
前にトビよりおおきいタカ?かな、それが電線に止まっていて、電線がめちゃしなってました。やっぱり重いんだ〜。

I've been bird watching through my window.

A couple of bulbuls nested in a tree right in front of my desk last summer. They had 3 chicks, and all of them left the nest safely. It was lovely to see their growth day by day.

I'm not sure if this one is one of the chicks or the couple, but recently I see two bulbuls again. They come to eat seeds off a tree where the nest was. It would be great if they are really from the bulbul family!

I see a butcher bird too. It's got a fluffy chest which was really sweet!

Sparrows, they always stay together. They can be quite loud when they form a party of dozens. They've got sweet look though, they aren't as interesting as other birds to me.

I'll continue watching them while I'm in the country. Then it'd be great to make a story about them sometime!