2009/10/14

ケーブルテレビ / Cable TV

昨日から、ケーブルテレビで私の特集が流れてます。大垣ケーブルテレビがつながる区域の方々、よかったら見てみてくださいね〜。(詳細は右端の「メディア情報参照」)A local cable TV's featuring my latest book and interview now. It's on Ogaki cable TV, and the programme will be broadcast 28 times in total in a week.

昨日は、ピザを描きました。見ただけでよだれが出そうなピザを目指して、本屋に行って料理本の研究をしたり、ネットで調べたり、担当さんにアドバイス頂いたりして描いてみました。完璧!とは言えないけど、結構おいしそうな熱々ピザが描けましたよ〜。あ〜チーズ食べたい!I drew pizza yesterday. This is for a book I've been working on for a Japanese publisher. I aimed to nail a very realistic, mouth-watering pizza!! I don't think I got it 100% right yet, but I'm quite satisfied. Woo...I want to eat four cheese pizza now!!!!

NHKの「青春リアル」っていう番組、結構興味深いです。今時らしく、チャットで全国各地に住む人たちが意見を出し合う。私は知らない人とチャットはしないですが、こうして励まし合ったり意見をぶつけたりすることも可能なんですね。