2009/10/13

うなぎ / Grilled eel 

ひさしぶりにうなぎを食べました。うなぎってウーパールーパーの仲間みたいな姿してますよね。実際どうなんだろう。それともヘビの親戚?とか何とか考え出すと食べられなくなるので、ここは無心で味を楽しむべきだなと思いました。I had grilled eel for lunch yesterday. I don't know if I love the appearance of eel to be honest, but I shouldn't think about it when I'm eating. It tastes good anyway.
うなぎ屋さんのお庭。大きいのやら小さいのやら、たぬきがいっぱいいた。The garden of the eel restaurant. There were various sizes of potteries of raccoon.
柿畑が色づいてきました。昔はそこら中柿畑だったんだけどな。最近めっきり減りました。これからどんどん果物がおいしくなるな〜!ウシシ。A persimmon orchard. There used to be so many persimmon orchards in my area, but they are decreasing rapidly. What a shame. Anyway the fruit was getting ripe, and they'll taste great!