2010/06/20

Amazing day & night

今日はすごかったです。
出会った人の数とクオリティーがハンパなかった。

まずは日本人の女の子 シーバ。
とってもかわいらしい子で、お茶して話ました。
今日出会ったばかりなのに、夜までつきあってくれた。
ペトラとも会ってくれたし、友達のライブにも、
私の好きなアーティストのライブにも来てくれた。

とりあえずチャンスに飛び込んで、
そのチャンスが自分をどこに連れて行ってくれるか。
そういう冒険心を持った人はすごくいいと思います。

シーバとお茶後にペトラと合流。
セールに行って、その後2日前に出会ったチリ人
アンドレアのライブに行きました。
ちょっとしか見れなかったけど、アンドレアは
すごい才能の持ち主!
歌手で脚本家で女優でセラピストで指圧師なのです。

It was an amazing day!!
I met so many people and they were all fantastic!

First I met this Japanese girl.
She just contacted me online in the morning,
and we met in person in the afternoon.
We had coffee and chatted a bit.
Though this was our first day to meet,
she came to my friend's gig and
also to my favourite musician's gig.

I like people who take whatever chances,
and see where the chances take them too.
I'm always like that too.

Then my sweetest friend Petra joined.
We went to sale, then went to a Chilean friend's gig.
I met her a few days ago. She's amazingly talented!
It was stupid of us to get there late though.
We missed most of her performance... Aggah! silly me

アンドレアのライブ後、
私の大好きなアーティストのライブへ。
ノルウェー人のハンネ・ヒュッケルバーグ。
ロンドンでも一度ライブを見たことがあって、
ロンドン劇場にもこっそり登場してもらいました☆
数日前に彼女のサイトを見たら、偶然NYでライブを
やることを知って、行ってきました♬

最新アルバムは今までとは違うスタイルなんだけど、
いろいろ試しているんだなという感じです。

タイプライターを使ったり、
バイオリンの弦でギターを弾いたり、
シンバルをこすったり。
クリエイティブ!

一曲ものすごい良すぎて
ボロボロ泣いてしまった。

Anyway, after the friend's gig,
we went to joe's pub in The Public Theatre.
One of my favourite musicians, Hanne Hukkelberg was
playing. I just found out she was playing a few days ago.
I had to go!

She's amazing, really.
I love how she makes music.
She sometimes uses bicycle wheel, a bowl,
a violin string on the guitar, etc.
Interesting!

One of the songs she played was too good.
It made me cry...
I felt as if I was in a huge green field on my own,
feeling wind through my hair.
I traveled a bit with her song.

It was beautiful.

ライブが終わった後、どうしても彼女と会いたくて
ライブハウスの人に頼んだら会わせてくれた!

バックステージに上がり込んで、
お話させてもらいました〜!!

わ〜!感動すぎる!!!

ハンネはすごく気さくに話してくれて、
ロンドンのライブに行ったこと、
東京で彼女がライブをやったときは、
仕事があって行けなかったことなどを話しました。

そして写真を撮ってもらいましたー!

私の絵本を送りたいと言ったところ
自宅の住所まで教えてくれました。

今夜は興奮しすぎて眠れそうにありません。

ハンネに会ったなんて♥
手紙になんて書こうかな〜

After the gig, I had to meet her.
One of the staff kindly took us to the backstage,
and yes! I met her!

I'm sure she was tired after the performance,
but she was very nice. We chatted a bit.

Wow... I met her!

I'm too happy to go to bed tonight.

ペトラの家の近くに戻った後、
ペトラがワインを買いたいというので
ワインショップの前で待っていたら、
めちゃかわいい黒パグがしっぽを
ぶるんぶるん振って近付いて来てくれました。

女の子なのにフランキーという名前らしいです(笑)

エネルギッシュなワンコで、
ペトラが買ったばかりのワインをなぎ倒し、
ワインは大破(笑)
その辺に落ちているタバコを食べまくり(笑)
プエルトリコのおやじみたいな犬だ。

写真は愛友ペトラとフランキー。
ここでもフランキーはじっとしていられなくて
写真はブレブレ。

こんな日もあるんだな。
いい1日だった。

ドキドキして寝れない(笑)

To finish the day, there was a little black pug(dog)
called Franky. (mind you, a girl.)
She was some how extremely happy to see me and Petra.
She couldn't stop wiggling her tale! (So cute!)

Petra bought a bottle of wine just before we met
Franky though, Franky somehow managed to knock out
the bottle, and crashed it into pieces!
Franky loves eating cigarettes too.
She's like Puerto Rican to me. :)

I tried to take a photo of her and Petra,
but she wouldn't stay still. Oh, Franky...
you are sweet.

So, I have to say "It was a fantastic day!"

A bit too much excitement to go to bed though!