2009/08/04

ビビットカラー!キジ! / vivid coloured pheasant!


今日はらっぱでキジ目撃!!びっくりしたーーー!何度かこのキジはつがいで見たことがあったけど、こんなに接近したのは初めて。目の周り真っ赤っか!どんな絵の具でも絶対だせないビビットな色でしばし見とれてしまいました。でも警戒心がとってもつよいので、すぐに逃げられてしまいました。そういえばこの前今年生まれたらしきヒナがいっぱい歩いていました。(というか私をみて、一目散に逃げていた)みんなメスと同じ茶色をしていましたが、やっぱり天敵から身を隠すためにヒナの間は茶色なんですかね〜。こういうときこそウィキペディアの出番ですな。検索しなきゃ!

キジといえば、ロンドンのスーパーで売っていた野生のキジ丸ごと一匹をクリスマスにローストしたことがあります。閉店間近で100円くらいで買った覚えが。「野生のキジ初体験!」と友人とかなりコーフンして、かぶりついたらガリっと音がして、中から散弾がたくさん出てきてちょっとびびった(笑)
「野生ーーーーーー!」
と意味もなく叫びたくなりました。味もすっごく野生的でした。どっちかっていうと苦かった。

全然話がちがいますが、ヒヨ子が巣に座っている時間が長くなってきました。卵産まれてんのかな。

I saw a pheasant behind my house! I've seen this male with his wife before though I'd never seen it so close! Wow! How vivid the red around his eyes were. Just amazing. With no pigment I can get that colour. Pheasants are so timid and cautious, so he dashed away!
I saw a group of pheasant-looking chicks a few days back. I wonder if they were this male's. All the chicks had the same drab brown colour. I wonder they have the colour to hide from their predators? I should check it out on wikipedia! :-)

BTW The female bulbul has been in and out of the nest, and she sometimes sits there for a while. Have they got some eggs finally??