2009/08/24

さらばヒヨ家! / Good bye, The Bulbuls!

    ↑ヒヨ「どうしよっかな〜。まだ遠くまで飛べないしな〜。」
             ↑この悩ましげな口元がかわいすぎる!
              ↑あっカメラに気づいた。

ずっと見守ってきたヒヨ家のこどもが、土曜日に巣立ちました!
私は仕事で家にいなかったのですが、父が写真を撮ってくれました。無事に巣立ってうれしい。うれしいけど、でも!私が家にいる間に巣立ってほしかったー!うれしいのとショックと両方です。あ〜もうあのピィピィかわいい声が聞けないんだな。空っぽになった巣を見上げて思ったりします。
The bulbul chicks left the nest on Saturday! I missed the event as I was working that day though, my dad photographed one of them. I really really wanted to see them with my eyes! I can't believe I can't hear them cheeping anymore... I'm so happy they grew up though, I feel a bit sad to see the empty nest now.

でも見てください!このかわゆさ。ふわっふわの胸のあたりが赤ちゃんらしくて本当かわいいですよね〜。
また来年帰っておいで、ヒヨ家!Anyway, look at these photos! Aren't they sooooooooooo sweet? I love the fluffy chest. It's very babyish ! I hope the bulbul family will come back again next year.