2009/08/14

徳島、高松、直島 / Tokushima, Takamatsu, Naoshima


徳島から帰ってきましたー!心配した台風をくぐりぬけるように名古屋を出て、その後、雨ゼロ。ほんとうに晴れ女かも!すだちの国、徳島!友人の結婚式で行ったのですが、こんな機会がないとなかなか行けないですよね〜。到着してからはいつも通りドタドタばったん、なスケジュールでしたがめちゃくちゃ楽しかったです!は〜やはり自分でいられる時間は大切。阿波踊り!便乗しておどってました。一緒にいたアメリカ人たちもおおはしゃぎ。楽しかった〜。

Hi! I'm back from the trip in Shikoku. Before my leaving, I was worried about the typhoon coming closer to my coach route though, it just missed the route luckily. I'm always lucky in the weather! Tokushima is famous for a kind of citrus, Sudachi. It has such refreshing tangy flavour which isn't as harsh as lemon. I went to Tokushima for my friend's wedding. It was so nice to see her after years, and to meet her husband! They were such a happy couple.


徳島の奥の方?の祖谷(いや)というところにあるかずら橋も渡ってきました!吊り橋っていうから、もっともろいのかと思ったけど、つるの間に鉄のワイヤーがしっかりからんでいて頑丈でした。チェコでわたった吊り橋の方がスリル満点だった!そこはやはり日本。安全第一ですね。

About 15 of the weddin team took a day trip to a cannon called Iya, about 2 hours out of the central Tokushima city. There is a famous bridge called Kazura bridge. It's made with strong vines. It was thrilling but fun!The bridge was very solid with thick wires tangled in between the vines.


炭火焼あめご!がぶりつきで頂きました。おいしかった〜。マスに似た味でした。次回は、ひょんなことから行った直島のお話!

This fish lives just in clean water. They were char-grilled in shops around the bridge. It had similar taste to trout. It was delicious!

帰ってきたら、ヒヨ家に子どもが生まれていました!でかした、ヒヨ子!ヒヨきっつぁん!ぴーぴー言って親鳥を呼んでいます。まだ小さいので声がかぼそい。丈夫に育ってくれるといいな〜。

BTW, The bulbul family now has at least one chick. It's cheeping softly to call its parents.
I really hope the chick will get bigger and leave the nest ok.