2009/08/28

薪能 / Noh theatre


岐阜市長良川の夏の風物詩、薪能(たきぎのう)へ行ってきました。一度行ってみたかった!夏の夜空の下、岐阜城と月をバックに松明に照らし出される壇上。フラフラと飛ぶコウモリ。なかなかロマンチックでした。(すみません、私コウモリ好きなんです)上演中は撮影禁止なので、合間合間にパシャリ。I went to see Noh by the river bank of Nagara river in Gifu city this evening. Noh is a traditional play developed in the medieval period. Noh is usually held indoor, but Gifu city holds one outdoor in the torchlight once a year. It was very romantic to see the stage lit up. In the background, I could see Gifu castle right on top of the Mt.Kinkkazan, and the half moon even on top.
始まる前。Before the performance.
月が雲の切れ間からのぞいたりかくれたり。The moon appearing and hiding in between the clouds.
終わった後。Right after it ended.
花火!車が混んでいたので、待ったいたらこんなサプライズがありました。Fireworks! Lucky we hang out a bit.