2009/08/02

おはなし・サイン会 / Book reading and signing

今日はアクアウォーク大垣店、まさに私の地元のショッピングモール内にある図書館でおはなし会をしてきました。今日も大雨で、足元が悪い中たくさんの方々がおこしくださり、とてもたのしかったです。うちの家族だけしか来てくれないんじゃないかと、最初はハラハラどきどきだったのですが、どうやら70名以上の方がおこしくださったようで!感激しました。ありがとうございました!
I gave a reading at a library in a local shopping mall. It was pouring down today. I didn't expect that many people to come, but eventually about 70 people were there!

おはなし会の後、モール内にある本屋アカデミアさんでサイン会をさせていただきました。前日にサイン会をやることが急遽決まったため、なかなか来て頂けないかなとおもったのですが、おはなし会にご参加くださった方、また偶然足を止められた方などがいらしてくださいました。とってもうれしかったです!また近々9月出版の本と共にイベントをやらせて頂くと思います。お近くの方はぜひあそびにきてくださいね!
After that reading, the bookshop in the mall held a book signing for me. It wasn't planned in advance, so just a dozen of pepople turned up, but I was still very happy to meet them. I'm going to give a few events in September for my new book. I hope to see more people then!



こ〜んなに並べてもらいました!この前つくったポップも!ありがとうございました!