2010/05/31

ユニオン・スクエア

ユニオン・スクエアという公園で
アーティストたちが作品を売ってました。

1人見たことがある作風の人がいたので
話しかけてみたら、やっぱり本を出版
しているとのこと。

なんか見たことあると思った!

There was an artist market at Union Sq yesterday.

I saw this artist's work, and I was sure I'd seen his stuff.
He was also an author/illustrator!
It was a nice surprise to find someone doing the same job in NY.

マディソン・スクエア・パークの中にある
ハンバーガー屋さん「SHAKE SHACK」。

すごく並ぶって聞いたけど、「またまたぁ、
アメリカ人は並ばんだろう」と思ったのがマチガイ。

すごい行列だったんです!

私もここのは絶対食べたいと思ってたので、
覚悟して並びました。

結果40分。

私は並ぶのが大嫌いなので、
こんなに並んだのはいつぶり?って感じ。
その後2時間たっても行列が短くならない。

びっくり。

Then I went to SHAKE SHACK, a famous hamburger place
in Madison Sq park.

I knew there's going to be a long queue, but I never imagine this long!
I ended up queuing for 40 min.
I hate queuing. I rarely do that.

BUT!

It was worth waiting.

チーズバーガーとポテト、バニラシェイクを注文。
野菜ゼロ運動。

でもめちゃくちゃおいしかった!

やばい、もう一回並ぶかも!!

I ordered cheese burger, fries and vanilla shake.

mmm...YUMMY!

I could queue again for these chaps!