2009/09/18

プレゼント / Birthday present

いくつになってもうれしい誕生日プレゼント!
この前ポストを開けるとイギリスからの郵便物。私がロンドンの父母のように慕っている、しかも私の4コマ「ロンドン劇場」に多数ご出演のマイクさんとキャサリンさんから。あ〜り〜が〜と〜(涙・会いたい)I guess everybody likes getting Birthday presents! I got these books from Mike & Kathryn who were like my guardians in London. I'm so happy to get an English copy of "Where The Wild Things are".

下の「かいじゅうたちのいるところ」は、モーリス・センダック。うれしい!上はイギリスを代表するクエンティン・ブレイクが絵を担当したもの。クエンティン・ブレイクは一度、私の大学で講義をしてくれました。若気の至りからコワイモノ知らずだった私は、確かクエンティンにちょっと反論してムッとさせてしまった覚えが(笑)悪気はなかったんだけどー。ごめんね。Quentin Blake gave a speech at my uni once. I remember I asked him something about his style, and I think he didn't like my opinion. I didn't mean to be rude though. The question was a bit too direct maybe?

でも彼が挿絵を担当したロアルド・ダールの本は、私が初めて英語で読んだ本なので思い出深いです。日本語訳は読んだことないので分かりませんが、宮崎駿さんもファンみたい。シニカルでおもしろいので、大人も楽しめますよ。I absolutely love Quentin Blake's work in Roald Dahl's books. Those books were first English books I ever read. I can't think of Dahl's stories without Blake's illustration!