2009/09/17

ブックトラスト新人賞 / Book Trust

2005年だったか2006年だったか忘れましたが、イギリスで出版した「The Fantastic Mr.Wani」(邦題・はしれワニくん)がブックトラストの新人賞をとったことがあります。Once upon a time, a long long time ago, I forgot if it was 2005 or 2006, anyway I won The Book Trust's emerging illustrator award.

たぶんその関係だと思うのですが、今日今月23日に行われる2009年ブックトラスト絵本賞の授賞式の招待状がきました。ぜひ行きたい。行きたいな〜。でも場所は地球の反対側だ。どこでもドア欲しい。今回の新人賞候補は、一番下にある6冊。どれもおもしろそうな感じ。またイギリス行くことあったらチェックしてみよう。Today I got an invitation to this year's ceremony which would be held on 23rd of this month. I love to go. I really do. All the books listed look very nice. But the problem is that I'm about 6000km away from the land!! Mmm...The 6 titles of the emerging illustrators look especially nice. I'll check them out when I have a chance to travel there again!

ぜんぜん関係ないけど、この前NHKの「プロフェッショナル」が井上雄彦さん特集だった・・・最後の20分しか観てない。来週の火曜0:45〜(月曜の夜と覚えるべし)から再放送だそうです。観ます!