2009/09/24

大阪アンド京都 / Osaka & Kyoto

大阪で音楽イベントに行き一泊、その後京都で2泊してきました。
イベントは、3バンドによる対バンイベント。3時間の野外ライブでした。最初の方がめちゃくちゃ暑かったので、終わったらクタクタ。そしてさらに夕飯を求めて大阪の夜をブラブラ2時間。よく寝れました(笑)Between Sunday and Wednesday, it was national holiday in Japan. I went to Osaka for a rock event, and stayed in Kyoto for two nights with my parents. The event lasted for 3 hours. I was so tired after jumping round! It was great fun though.

その後京都へ。
京都は、海外の友達のガイドとかで、一年だけで5回くらい?行っていて、毎回2泊〜4泊しているので、かなり身近な感じ。でもまだまだ発掘したいところがたくさんあるのよね、この街。Then the next day, went to Kyoto. I've been to Kyoto for about 5 times so far within a year, because of my oversea friends. I'm getting to know some parts of this historic city, but there is still so much to discover!
京都芸術センター。廃校になった私立の洋館建ての小学校を改装。すてきなカフェや、アート系図書館など。くつろぎのスペースです。教室の一室では、劇団が練習してました。そしてシルバーウィークだったので、無料ライブも。昨日はボサノヴァ、おとといはジャズでした。オススメ。This is Kyoto Art Centre. The building used to be a primary school. There is a lovely cafe in here. We were lucky to get there when a free music session was held. I recommend this place for someone seeking difference.

大阪での一番の思い出はこのサイズ差!デカッ!ちっちゃ!Saw these doggies in Osaka. A good example of BIG and SMALL.