2009/09/25

うすいかなこのえほん劇場

27日、日曜日に大垣市アクアウォーク内にある図書館で、「うすいかなこのえほん劇場」なるものを開きまっす!(2時から)小学6年生までのお子さん+保護者さんペア対象です。お近くにお住まいの方は、ぜひ遊びにきてくださいね〜。大垣のケーブルテレビも来てくれるようです。テレビに映るのは一瞬だと思いますけどね!ヨロシクお願いします。I'm giving another book reading at a library in my local shopping centre. Apparently local cable TV's going to film the event. I'm sure the broadcast will be just for seconds though!

井上雄彦さん特集だったNHKのテレビ番組「プロフェッショナル」の再放送みました!旅行先で!あの人の仕事への姿勢に、尋常でない気迫と覚悟を感じました。すごく揺さぶられた。究極に眠かったけど、がんばって観てよかった!I watched a repeat of a TV programme, "The Professionals" which I'd missed a week before. It was about Takehiko Inoue, a comic artist who's famous for "Slum dunk". I was stunned by his amazing attitude to his work. I'm glad I watched it though it was on quite late at night!